Pages

Sunday, April 24, 2011

JOM PUASA


Menurut riwayat Muslim diterima daripada Abu Qatadah, pernah ditanyakan kepada Rasullullah sa.w. tentang puasa pada hari Isnin, maka Baginda s.a.w. menjawab dengan sabdanya yang bermaksud: Itulah hari yang padanya aku dilahirkan, padanya aku dibangkitkan menjadi Rasul dan padanya Al-Quran diturunkan kepadaku." (Subul al-Salam)

*****

          Esok hari Isnin. Jom kita puasa nak? Puasa sunat hari Isnin..mengutip pahala bersama-sama selagi masih ada waktu ^___^

         Tambah-tambah ramai yang bakal menghadapi exam bukan? Jadi.. apa salahnya kita berpuasa untuk mendapat hikmah dan pertolongan dari Allah..

          Letih study ka? Alar… orang lain pergi Perang tengah berpuasa, tak jadi masalah pun. Malah sahabat-sahabat kita di Palestina teguh di saff mereka bertunjangkan kekuatan dan keyakinan pada ALLAH..

          Jadi..apa salahnya kita yang bakal menghadapi gempur jihad exam ini berpuasa ^___^ pertolongan Allah pasti ada bersama kalian.

          Banyak kelebihan kalau korang puasa time kalut nak exam ni.. korang tak fikir nak makan dan akhirnya masa yang ada akan digunakan untuk study. Berpuasa juga salah satu cara untuk korang dekatkan diri pada Allah supaya ada keberkatan untuk menghadapi exam..

          Puasa ya? Esok tau.. jom-jom kita puasa…huhu

Puasa jangan tak puasa..!

p/s: cubalah puasa…kalau letih sangat bukalah.. janji ada niat nak puasa kan?


Diariku,
Serikandiumar93
9:19 PM
24 APRIL 2011          

1 comment:

Tengku Nurul Tasnim said...

salam kak..akak..betul..susah sangat nak nangis bile hati penuh dgn maksiat..akak tahu x..Allah sentiasa beri sy jalan utk sy sujud menghadapnya..merintih dgnNya di penghujung malam dn sy sering pula kalah dgn nafsu..mengapa sukar utk mendidik nafsu ini kak..kadang2 rase sngt malu dgn Allah..dgn diri sendiri..apa y perlu sy buat kak..rase sngat jauh dr Tuhan..T_T