Pages

Tuesday, April 26, 2011

DILEMA

          Dilemanya ya allah… baru gerakkan tangan menaip cerpen pelangi cinta. Tiba-tiba dapat panggilan telefon dari nombor yang tidak dikenali. Lelaki..huih.. sapa ni.

          Dia dari pihak UITM.. nak interview sikit. Aku layak untuk diserap masuk ke UITM dalam bidang business and accounting. Aku diminta turun ke Dewan Menara Zakat, Sabtu ni. Aduh… bila masa pula aku minta ni?

          “Eh..saya nak tanya, macam mana nama saya boleh tersenarai sedangkan saya tak minta?”

          “Hmmm…itu adik jangan tanya. Saya hanya menjalankan tugas saya untuk beritahu adik. Maklumat adik dah ada pada kami…”

          “Oh..ok..”

*****

         Telefon abah. Telefon mak.. nak buat macam mana ni? Pening-pening.. ya Allah.. Ujian ni… nak kena istikharah dah malam ni ^___^

          Terbantut idea untuk kembali menulis cerpen..huhu.. maaflah, nanti aku tulis kalau rajin..

          Sabtu ni ada latihan memandu, 2 jam yang terakhir. Sabtu ni juga ada seminar ni. Nak pergi ke tak? Rasa macam aku tak mahu pergi dah. Darul Quran pun aku tolak. Inikan pula UITM. Nak tolak juga serikandiumar?

          Sapa sokong aku tolak? ( jawapan dia ada pada Allah bukan?) tapi… jika hati dah kuat tak mahu baik tak payah. Cumanya sedih dan rasa macam nak menangis pun ada. Allah menguji aku dengan pilihan ini. Menguji keyakinan dan keteguhan hati serikandiumar…


          Sabar.. sabar dan terus sabar!      


p/s : Khamis ni turun KL… 

diariku,
serikandiumar93
1:52 pm
26 APRIL 2011

5 comments:

WaFa' aN-NiSa' said...

oh..suha pasti ke twran2? mcm pelik je bunyinya?huhu..jom trun..kang nnt akk amik kamu.. :)

DawudHawariy said...

baik msuk Darul Quran drpd msuk UiTM.....
eh, buat apa trun KL????

SeRiKaNDi_uMaR93 said...

wafa : alar kak...suha tak gi dah le..

hmm...nak ambik ke? suha gi sepantas kilat tu.. sabtu ada kelas memandu pula..

SeRiKaNDi_uMaR93 said...

dawud : dua-dua ana tak mau pi...

riihukwardah said...

student UITM perlukan org mendapat tarbiyyah untuk memberi tarbiyyah...