Pages

Friday, April 1, 2011

SEGMEN 2 : ENTRY INILAH YANG PALING AKU SUKA



            Memulakan langkah pagi Jumaat ini dengan ronda-ronda blog orang… Tergerak hati buka blog Kak Liza dan terpandang satu segmen. Nak join… tetapi, masanya tamat pukul 9.00 pagi.. sekarang sudah pukul 9.30 pagi.. lambat setengah jam ^___^

          Tiba-tiba dia kata..buat saja dik.. huhu. Jadi, aku dengan pantas melarikan pena.. hmm… entry mana yang aku paling suka? Aku suka entry contest ayurashidah tu.

Sebab apa?

          Sebab aku menang ^___^ itu salah satu sebabnya aku suka entry tu. Sebab yang paling utama ialah entry tu merupakan satu bentuk pengakuan realiti yang seikhlas-ikhlasnya dari diriku.

          Begitu bermakna ku rasakan… ditambah pula, wajah ibu tercinta dipamerkan di situ.. senyuman ibu yang begitu berharga ku rasakan.. ketenangan wajah seorang ibu… senyuman yang dilemparkan akan aku hargai sebelum senyuman itu hilang diambil Ilahi… ia amat beerti bagiku!

          Jika ia beerti bagiku… aku juga harap ia beerti buat kalian…

p/s :
          Sempena 1 APRIL ini… tiada lawak jenaka APRIL FOOL yang harus kita lakukan… pagi Jumaat ini amat bermakna sekali, beribadahlah kita selagi mampu…

Kita masih sempurna sahabatku, usah malas beribadah kepada Ilahi…

Lawan dan terus lawan…

Semoga berjaya!


Bicaraku,
Serikandiumar93
9:55 am
1April 2011

2 comments:

Liza @ Adzriel AB said...

dik! teruskan perjuangan. adakalanya tidak mampu mengubah sesuatu dgn perbuatan. maka penulisan yg berkesan di hati juga punya kekuatannya tersendiri.

http://adzriel.blogspot.com/2011/04/serikandiumar-jangan-biarkan-air.html

Unknown said...

thanks kak ^___^