Pages

Monday, April 25, 2011

TITIPKAN AKU PADA ALLAH


          Aku termenung. Ramai yang bertanya.. serikandiumar sakitkah? Aduh… payahnya nak jawab soalan ni..huhu

          Aku sakitkah? Hmm…sakitlah juga (pengakuan ni) ujian Allah buat aku. Aku kena terima. Ujian ini yang menguatkan aku lagi. Ujian yang menyedarkan aku hakikat keyakinan yang teguh pada Ilahi.

          Aku nak sembuh. Jadi macam-macam kena buat. Bangun-bangun pagi, ambil air chlorophyll… tambah dengan air rebusan..huh, pahitnya hanya ALLAH yang tahu. Makan pula kapsul herba.

          Sepanjang hari minum air hijau tu satu botol besar. Malam pula makan ubat lagi.. minum susu lagi. Aduh.. banyak sungguh nak kena telan. Nak sembuh tak?

          Naklah… jadi, kena disiplin sikit. Bukan ada sapa nak leter kat aku, kena diri sendiri buatlah kalau nak sembuh.

*****

(yaitu) orang-orang yang apabila ditimpa musibah, mereka mengucapkan: "Inna lillaahi wa innaa ilaihi raaji'uun"[101].

~al baqarah : 156~

[101]. Artinya: Sesungguhnya kami adalah milik Allah dan kepada-Nya-lah kami kembali. Kalimat ini dinamakan kalimat istirjaa (pernyataan kembali kepada Allah). Disunatkan menyebutnya waktu ditimpa marabahaya baik besar maupun kecil.

          Usah risau sahabatku… titipkan sahaja aku pada Ilahi. Diri ini cuba istiqamah berpuasa saban hari. Andai dijemput Ilahi..matiku dalam keadaan berpuasa. Subhanallah.. indahnya… mudahlah urusan nanti.

          Titipkan aku pada ALLAH sahabat… aku milik ALLAH. Kepada ALLAH jua aku akan kembali. Jadi… serahkan aku pada ALLAH. Biar ALLAH sahaja yang menjaga diriku.

          Doa kalian amat diharapkan ^___^

p/s : titipkan doa kepadaku!


Luahan serikandi,
Serikandiumar93
2:18 am
26 APRIL 2011 

2 comments:

WaFa' aN-NiSa' said...

smga cpt sembuh ye suha :)
cpt btl suha update blog..hehe

SeRiKaNDi_uMaR93 said...

wafa : huhu.. thanks kak..

hehe... cepat eh.. ^__^