Pages

Wednesday, April 13, 2011

YAMAHA JUPITER Z vs TANDA SALIB

      Semua orang mesti suka tengok motor Yamaha Jupiter Z nih kan. Memang glamour habis la sapa naik nih. Tapi satu saja aku tak puas hati kat motor ni. aku pandang habis. Pergi kedai motor… abah kata sesuatu..

            “Cuba tengok betul-betul motor nih…"

Kenapa? Apa yang tidak kena dengan motor ni.. pergh..gempak la sapa naik!

          Setelah lama aku belek, setiap inci dan penjuru aku terjah. Ha… dah jumpa apa yang tidak kena. Tahu apa dia?


Ahad lalu, aku naik motor untuk ke Alor Setar. Nak pergi maahad… terlupa untuk membaca surah al waqiah yang merupakan rutin harianku saban hari. Jadi, aku ambil keputusan untuk baca sambil bawa motor.

          Sampai di pertengahan jalan, aku kurangkan kelajuan apabila ada sebuah motor masuk lorong aku, betul-betul depan mata… YAMAHA JUPITER Z beb.. tetiba dia brek, lampu merah menyala di belakang… aduh, sakit mata…terlupa apa aku baca tadi..

Asal aku boleh sakit mata pula…?

          Mahu tidaknya…tengok la lampu dia.. tanda SALIB! Aduh… tak pasal-pasal aku tengok SALIB hari ini.
Paling sedih aku pernah tengok sorang pak cik tuh bawa YAMAHA JUPITER Z ni pergi masjid. Kesian… kita tidak sedar dengan permainan halus YAHUDI ini! KEJAM! Mereka mempermainkan kita tanpa kita sedar…

          Aku sarankan tak payah naik dan beli la motor nih. Kalau dah beli? Aku syorkan renovate lampu dia saja la ^___^  huhu..

          Kalau yang baru menggatal nak beli? Alar…beli la motor lain, banyak lagi motor lain kat dunia ni. HONDA pilihan terbaik! (promote-promote)

Berhati-hatilah anda setiap hari dengan agenda kotor YAHUDI LAKNATULLAH ini!

p/s: jangan gadaikan maruah agama demi nafsu serakah yang hanya sementara…


Cetusan mindaku,
Serikandiumar93
10:53 pm
13 APRIL 2011

7 comments:

fendy said...

salam.
iyerlah,baru perasan.tanda salib jadi bentuk lampu.ish2.

SeRiKaNDi_uMaR93 said...

wassalam...
itulah, tak ramai yang perasan benda nih

mobydick said...

Saslam ziarah,ambo perasan lama dah,sebab tengok ko motor tu ada yang tak kena kat bahagian lampu belakang,,,

Ibnu Darwin said...

tu bentuk arrow la.(anak panah)

SeRiKaNDi_uMaR93 said...

ibnu darwin : tapi kan...bila kita betul2 depan dia n bila brek,nampak salib...

Muhammad Iqbal said...

ana sokong ibnu darwin.. :)Bukan kerana menyokong atau menggunakan motor yamaha tu, tetapi berdasarkan pemerhatian telus drp ana..

abgteror said...

sokong sokong....