Pages

Saturday, January 15, 2011

TEGURAN BUATMU

               Cukuplah aku letakkan sekeping sahaja gambar Fasha Sandha ni. Kalau nak tengok gambar-gambar lain, carilah sendiri ya. Aku tahu gambar Fasha Sandha ini sudah mengundang kontraversi. Cumanya malas untuk aku bicarakan. Tadi, sewaktu tengah lawat satu blog ni… dia ada cerita pasal benda ni. Ok ja nak dedahkan. Cumanya…comment dari orang lain terlampau teruk sangat. Tidak menjaga adab langsung. Jadi, tujuan aku post entry kali ini atas dasar teguran…supaya lepas ni, kalau nak kutuk pun, berpada-pada, jangan hingga mengeluarkan kata-kata kesat apatah lagi berbau lucah.

Allah tidak menyukai ucapan buruk[371], (yang diucapkan) dengan terus terang kecuali oleh orang yang dianiaya[372]. Allah adalah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.

~an nisa : 148~

[371]. Ucapan buruk sebagai mencela orang, memaki, menerangkan keburukan-keburukan orang lain, menyinggung perasaan seseorang, dan sebagainya.

[372].
Maksudnya: orang yang teraniaya oleh mengemukakan kepada hakim atau penguasa keburukan-keburukan orang yang menganiayanya.

            Bukannya aku nak membela si Fasha ni. Ya, aku tahu. Perbuatan dia salah. Salah dari sisi agama. Malahan mencalarkan peribadi dirinya sebagai seorang yang berbangsa Melayu dan beragama Islam. Cumanya, aku kesal… teguran kalian bukan sahaja melampau-lampau. Malah agak lucah kedengaran. Terasa malu aku sebagai wanita apabila kata-kata itu dilontarkan buat kaum Hawa. Kasihan juga kepada si Fasha.

            Aku benci melihat kata-kata seperti ini dilontarkan. Inilah yang aku katakan, seorang lelaki itu punya imaginasi yang cukup tinggi. Oleh sebab itu, kaum Hawa sekalian janganlah cuba-cuba untuk meletakkan gambar kalian sesuka hati. Inilah akibatnya… sekalipun jijik untuk aku pamerkan, terpaksa juga aku rungkaikan supaya ianya dijadikan pengajaran buat kaum Hawa di luar sana…..

Alahai… nape la x tunjuk fasha yg full body nyer.. nk gak tgk ***** dia besar mana.. ***** dia gebu ke x..

*****

betul tu.. kalau nak cari publisiti hangat.. tunjuk la semua.. kalau setakat pakai coli dan seluar dalam dah biasa tengok..
cuba la bogel.. mesti meletup punya..

            Tersirap darahku membaca comment ini. Banyak lagi comment yang ada. Cuma aku hanya mampu untuk dedahkan takat ini sahaja. Jijik untuk aku terus pamerkan. Aku sungguh kesal. Benda ini pula ditulis oleh pemuda Melayu kita. Teguran aku ialah tolong jaga batas dalam menegur seseorang. Memang si Fasha ni salah. Tapi tak patut kalian mengaibkan dia. Ini bagi kes yang menegur terlampau. Ada juga yang comment benda ni hanya perkara biasa. Ini salah satu masalah juga…biasa dia kata?

how can u guys be so dumb in saying she has no education in islam and etc? if u guys go to anywhere in overseas, u can see a lot of malaysians are far more worst than just a picture of her in bali wearing bikini. besides, in kl is just enough to the girls fucking around even they are wearing tudung. so she just wears bikini for a holiday. what do u guys care it so much? as if u guys has a lot of good morals in you. why do u have to commented on such silly thing?  

*****

you r dumb..lol!! she is a real bitch!!..u too!! either in oversea or malaysia..if u r muslim..u have to cover it!! stupid people..~this is not a silly thing..this is a very big issue..ni la dunia akhir zaman..bnda besar camni,ko bleh kate silly thing??..bongok.

            Aduh…ini salah pula. Benda ni memang masalah besar la. Mana boleh seorang wanita Islam berpakaian sebegitu di khalayak umum. Malah gambarnya pula turut tersebar di merata tempat. Hanya ‘click’ sahaja, maka keluarlah segalanya. Memang kita nampak tiada masalah dia berpakaian sebegitu. Tapi azab Allah taala sapa yang tahu? Kalaulah Allah tarik nyawa kita tika kita berpakaian sedemikian..apa nak jadi tu? Nauzubillah… moga-moga sinar keinsafan timbul di benak hatinya.

            Mungkin Fasha dah sedar. Dia juga sudah memohon maaf kepada semua. Jadi, berhentilah mengeluarkan kata-kata yang kesat itu. Bukannya aku membela, aku juga turut berasa kecewa dan marah dengan tindakan Fasha, cumanya… aku tidaklah sampai mengeluarkan kata-kata yang berunsur lucah. Dia masih ada masa untuk berubah. Jadi, apa salahnya kita doakan dia berubah. Tidak mustahil untuk dia berubah. Sekarang pun dah ramai artis bertudung. Mana tahu, suatu hari nanti Fasha pula akan bertudung. Kita tak tahu apa yang akan terjadi di hari yang mendatang. Hidayah itu milik Allah….
Fasha Sandha mungkin boleh merayu kepada peminat-peminat supaya dia dimaafkan. Cumanya, sebenarnya bukan pada manusia sahaja yang perlu dia minta maaf, tapi keampunan dari Ilahi itu perlu dia pohon. Apa yang dia telah lakukan memang benar-benar salah dari sisi agama Islam. Jadi, apa yang mampu aku katakan.. kembalilah kepada Allah. Malas untuk comment lebih-lebih… cumanya, hanya mampu berdoa dia insaf dengan apa yang dia telah lakukan.

Dan berapalah banyaknya (penduduk) negeri yang mendurhakai perintah Tuhan mereka dan Rasul-rasul-Nya, maka Kami hisab penduduk negeri itu dengan hisab yang keras, dan Kami azab mereka dengan azab yang mengerikan[1484].

~at thaalaq : 8~

[1484]. Yang dimaksud dengan hisab dan azab di sini adalah hisab dan azab di akhirat.

            Buat gadis di luar sana, sedarlah kalian. Gambar kita ditonton umum. Apa gunanya kita pamerkan wajah kita? Tahukah kalian inilah yang akan terjadi. Kita tidak sedar, mungkin ada orang yang sedang mengutukdan tidak menyukai gambar kita. Ada juga yang meng ‘upload’ gambar kita sesuka hati. Gembirakah kita membiarkan gambar kita dijaja begitu sahaja? Aduh.. malu yang teramat sangat aku rasakan apabila maruah seorang wanita bagai dipijak-pijak. Apatah lagi maruah wanita Islam. Pedih sekali untuk aku terima.

            Sedarlah sebelum terlambat gadisku. Pasakkan keyakinan untuk satu perubahan! Salam sesuci titis qatrunnada ku utus buatmu gadis…. ayuh bersamaku menelusuri perjalanan menjadi seorang gadis solehah ~_^

coretan serikandi,
serikandiumar93,
6.21 pm

No comments: