Pages

Monday, March 28, 2011

KANDAS DALAM LULUS


          Hari ini test JPJ.. Opps..silap.. (ulangan JPJ) aku kandas Bahagian 2 kat brek mengejut.. tak puas hati kandas. Hakikatnya ada hikmah … hari ini jumpa lagi sahabat lama, 3 orang naik van sekali. Fuh..lainnya sahabat-sahabat sekolah rendah dulu.

          Sampai di KP… duduk sebelah sahabat lama di Maahad pula. Pandang depan, kawan sekelas di Maahad. Aku senyum.. Ya Allah.. aku meragui percaturan-Mu.. Subhanallah begitu halus percaturan Allah… kalau aku tak kandas, mesti aku takkan punya kesempatan ini. Terima kasih Ya Allah..

*****
          Getaran mula terasa… tak  mahu kandas lagi ^__^ aku tengok ramai sungguh kandas brek, senasib dengan aku ritu. Cikgu pun naik hairan. Dalam hati.. YA ALLAH… Jangan bagi kandas lagi.

          Aku kena no 7 baju kuning (round kedua) lambat tuh… akhirnya aku akan memulakan langkah. Ambik jarak jauh sikit… dengan lafaz bismillah naik titi, hah.. sikit lagi nak jatuh… fuh, lepas.. alhamdulillah…

          Sedang menuju ke arah kon.. dan akhirnya sampai untuk melakukan brek mengejut. Ha… di sinilah aku kandas ritu. Camna nak buat nih… ritu dalam kertas tulis aku bawa perlahan, takpa.. kali ni bawa laju…

          Gear 1…

          Gear 2…

          Gear 3… laju…

          BREAK!

          FUH..terseret.. aku dah tarik muka.. KANDAS punya nih!

          Aku terus bawa motor menuju ke selekoh dan pusing untuk  melakukan pusingan 8.. muka dah lain. KANDAS dah ni.. tengok dari jauh JPJ dah panggil orang lain untuk naik titi, walhal aku belum habis.. ( kalau kandas brek, automatik pusingan 8 dan selekoh tajam dia tak tengok dah.. huhu, kejam)

          Argh… kandas..sedih-sedih..

          Aku keluar dari selekoh tajam untuk balik ke tempat asal… turun dari motor dengan muka yang tension. Sudah pasti kandas. Aku tak mahu datang dah! Naik ke menara, menuju ke meja JPJ, sambut huluran kertas. KANDAS…

          Eh.. saya lulus ka encik!

          Ya la.. tak percaya?

          Aku geleng.. turun tangga dengan senyum… meleret..

Haha.. KANDAS DALAM LULUS!

p/s: aku adalah orang pertama yang datang dengan Pengarah Urusan lulus! Orang lain kandas, jadi PU photostat borang yang kandas dan komen semuanya sama! Eh.. PU nak buat laporan.. JPJ nak kena saman dah ni.. huhu.

Biarlah..janji serikandiumar lulus!


Catatanku,
Serikandiumar93
2:16 pm
28 Mac 2011

2 comments:

hafizquran said...

Tahniah. pasni tunggang dengan cermat, ingat orang tersayang :)

SeRiKaNDi_uMaR93 said...

makasih...

jarang naik motor..

lepas ni kereta pula...