Pages

Saturday, November 6, 2010

Dosa 24 Jam Di Facebook!!!




Gadisku,
Izinkan aku menulis bait kata ini buatmu,
Aku tahu, siapalah aku untuk menulis semua ini,
Namun, aku punya harapan,
Penaku ini menusuk ke kalbumu,
Membawa satu perubahan,
Untuk bergelar wanita solehah.

Ukhtiku sayang,
Aku gusar melihat kalian,
Aku sedih melihat kalian,
Aku takut melihat kalian,
Kalian begitu asyik dengan arus teknologi,
Aku gusar kalian hanyut dibuai badai duniawi….

Aku menonton pita video ini
Allahurabbi….
Apa sudah jadi pada gadisku?
Begitu mudah kalian menayangkan tubuh kalian,
Buat khalayak ramai….

Arghh,,,,
Ke mana rasa malu kalian?
Ke mana hilangnya maruah kalian?
Di mana tingginya nilai seorang wanita Islam?
Ke mana?
Di mana?
Harus ku cari silapnya…..

Gadisku…
Engkau sebaik-baik ciptaan,
Tika masyarakat Arab Jahiliah…
Mempergadaikan harga diri wanita…
Rasulullah bangkit mempertahankan
Hak wanita Islam…

Tapi…
Sekarang…
Kita abaikan…
Kita biarkan…
Maruah kita tergadai…
Malu kita direndahkan…

Ya Allah,
Kau ampunkanlah dosa gadis-gadis ini
Mereka tidak sedar akan kesilapan mereka Ya Allah
Mereka asyik dengan keseronokan duniawi
Hingga mereka lalai untuk mengingati ukhrawi….

Ya Allah,
Sedarkanlah mereka sebelum terlambat
Janganlah Engkau meghukum mereka dengan seksaan yang berat
Kau tautkan hati mereka kembali kepada Islam
Kau bangunkanlah mereka dari lena yang panjang


nukilan hatiku iman,
serikandiumar93
6 November 2010 

No comments: