Pages

Thursday, August 12, 2010

~Ramadhan Bertamu~






Salam penuh rahmah kenikmatan Ramadhan Karim ku utus buat kalian semua. Aasif jiddan kerana sudah terlalu lama diri ini tidak menyiarkan sebarang artikel di teratak kecil Serikandi Umar ini. Ujian kesakitan yang Allah beri ini membuatkan serikandi kecil ini tak berdaya untuk mencoretkan sesuatu buat kalian. Ana mengharapkan doa dari sahabat-sahabat supaya ana tabah mengharungi hidup ini. Alhamdulillah, Madrasah Ramadhan kembali menjengah. Ahlan Wasahlan ya Ramadhan! Terima kasih ya Allah kerana memberiku nikmat untuk bersama lagi dengan Ramadhan yang dinanti-nanti. 

            Ya Allah, Kau tembusilah hatiku dengan cahaya Ramadhan-Mu ya Allah…. Sesungguhnya aku terlalu merindui tarbiah Ramadhan. Aku telah mengabaikan Rejab dan Syaaban, jangankanlah Kau biarkan diriku jauh dari Ramadhan ini. Nauzubillah… aku tahu ya Allah Engkau takkan sesekali berlaku zalim kepada hamba-Mu, Cuma …hamba-Mu ini sahaja yang sentiasa berlaku zalim terhadap dirinya. Ampunkan diriku Ya Allah…..





Ya ALLAH...
Rindunya aku padanya..
Antara dua belas yang kukenal..
Dia yang paling istimewa..
Sungguh istimewa..
Tidak kunafikan..
Namun,layakkah aku menyatakan rindu padanya?..
Adakah dia rindu untuk menemuiku?..
Rindukah dia kepadaku?..

Aku selalu mensia-siakan kehadirannya..
Tidak kuhiraukan sungguh-sungguh..
Apa yang ada padanya,aku pandang sebelah mata..
Terkadang hatiku tidak tulus..

Sedangkan dia Kau kurniakan..
Dia yang Engkau tentukan..
Yang mentarbiyah aku..
Mendekatkan diriku padaMu Ya ALLAH..
Mendidikku menjauhi segalanya yang Kau murka..
Membersihkan hatiku dari noda yang silam..
Tapi aku susah benar untuk menyedari semua itu..
Berdosanya aku..





ALLAH Ya Rahim...
Ampunilah aku..
Berikanlah aku peluang kali ini..
Untukku membetulkan apa yang aku silap..
Menampal mana yang terkoyak..
Aku rindukan dia Ya ALLAH..

Sebelum mataku rapat terpejam..
Izinkan aku bertemu dengannya..

Ramadhan...
Bidadari Kecil
Serikandiumar93
12 Ogos 2010
2 Ramadhan 1431

No comments: