Pages

Saturday, September 29, 2012

HAVE A NICE DAY


Hari ni qaniah bangun lewat. Badan rasa berat sangat. Mungkin sebab semalam migrain teruk. Entah, qaniah cepat rasa sayu. Qaniah pun tak tahu. Ada orang kata, kalau nak berjaya kita kena berkorban segala-galanya. Tinggalkan orang yang kita sayang dan fokus kepada study.

Tapi, kenapa qaniah rasa benda macam tu lagi rasa buat seksa diri. Qaniah bukan orang yang boleh larikan diri, menipu, berlagak kebalkan diri. Sebab qaniah tahu, qaniah tidak mampu. Qaniah hanya akan berperang dengan perasaan sendiri.



I want to be myself. Seorang yang sangat perlukan kasih sayang. Perlukan bahagia untuk bertatih dalam teruskan kehidupan.

Cukuplah biarkan tekanan menyelubungi diri. Qaniah tidak mampu hipokrit dan menangungg sakitnya hati. Allah.. datanglah dekat kepada diri qaniah. Supaya rahmat dan kasih sayang-Mu hadir pada diri qaniah.

Manja dan degil.

Sinonim dengan diri qaniah. :')

Mak.. anak mak tengah sedih. Kalaulah boleh berkongsi kesedihan ini bersama mak, pasti tenang hati ini. Tapi sayang, masih belum ada kesempatan untuk segala isi hati terluah. Mungkin begini keadaan seorang anak sulung, perasaannya dibiar tersimpan. Biar diri menanggung seksa.

Subhanallah... kuatkah hatiku Ya Allah?

Menanggung rindu yang menggunung?
Mengharap kasih sayang yang tidak bertepi?

:') Qaniah kuatkan Ya Allah?

Biar tiada siapa peduli.
Hanya diri-Mu sahaja yang mengerti.

Thank you Allah.. love you a lot.. :')


Qani'ah Mawaddah
2.20 pm
29 September 2012
Bayt Dar Azzahra

1 comment:

Ketuk ketuk jari said...

nak berjaya memang kena bnyak berkorban.. :)
dan kita hany mampu berdoa agar pengorbanan in sya Allah manis natijahnya nanti.. :)
do e best n let HE tkes e rest