Pages

Wednesday, May 11, 2011

MASIH MENUNGGU

Hairan. Semua orang hairan ke manalah serikandiumar ini bakal tuju. Aku dengan rela hatinya tidak menghadiri temuduga Darul Quran. Aku dengan senang hatinya membatalkan kemasukan aku ke Insaniah. Serta dengan selambanya aku menolak UIAM. Allah… ke mana langkahku ini bakal dihayun?

          Aku yakin dengan janji-Mu ya Allah. Saat ini aku masih menunggu dengan sabar detik itu akan tiba. Detik di mana keputusan itu yang terbaik buatku. Saat itulah kaki ini akan melangkah ke suatu tempat yang ditetapkan buatku.

          Buat sahabatku, doakan kejayaan serikandiumar ini. Ke mana aku akan pergi? Biarlah menjadi rahsia buat diriku… siapa yang tahu… SENYAP!... mahu menanti dengan penuh sabar dan keyakinan yang teguh pada Ilahi..

          Titipkan doa pada serikandiumar ini selalu ya.. ^___^

p/s : alhamdulillah, murah rezeki aku… selalulah kita amalkan waqiah setiap hari… :)

Monologku,
Serikandiumar93
5:53 PM
11 MEI 2011

8 comments:

Azam Husni said...

El-salam..

Insaniah dgn UIA tu ok apa, ditolak pula?...hm, tidak mengapa, istikharah lagi.. mana tau dpt lg bagus, oversea ke.. huhu..

Yang pasti, akhirat yg perlu menjadi tujuan utama kita.. dengan apa jalan dan pilihan sekali pun, selagi ianya membawa kita kepada kebahagian di akhirat sana, kullu 'ala kheir..

Siiru 'ala barakatillah ^^

MyIlham.com said...

salam

kalau ada rezeki diterima ke sini, btgtau la kami. insyaAllah ramai yng tunggu nti kat sni :)

pilih mantiqah mana..irbid,mu'tah,mafraq atau amman?

semoga dipermudahkan urusan. amin.

islam said...

Assalamualaikum wbt.

Moga langkah yang dituju membawa anda semakin dekat dengan anda.InsyaAllah..
Apa-pun sangat curious what happen to you..wish u all the best ya ukhti. May Allah bless you everyday.
p/s:kalau dtg kl, boleh mai umah sy deh..hehe

Hamba Allah said...

Jihad di jalan Allah itu luas..pilihlah sebaiknya..=)

~nsar~ said...

salam... semoga Allah permudahkan perjalanan saudari...

Nurshafiraamin said...

http://aquegadisira13.blogspot.com/2011/05/aku-tabik-blogger-ini.html

khas untuk anda :)

ibn suhaimi™ said...

Mudah-mudahan Allah beri kesenangan urusan iya.Allahuyusahhil alaiki..

Liza @ Adzriel AB said...

moga berjaya dan dipermudahkan olehNya dlm menuju cita2.